ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει. Απαιτείται πολύπλευρη συνεργασία της πολιτείας με τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου σε  μια από κοινού σχεδιασμένη πορεία προς την ανάκαμψη και ανάπτυξη της οικονομίας με προτεραιότητες στις επενδύσεις, στην βιομηχανία και σε κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία της ιδιωτικής οικονομίας, ήταν το μήνυμα της Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς η οποία εξέλεξε ως πρόεδρο, για μια ακόμη τριετία, τον κ. Δημήτρη Μαθιό.
Προσέγγιση, της κυβέρνησης, της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των εκπροσωπών των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας για παραπέρα διάλογο, ανταλλαγή απόψεων και συνεργασία με στόχο το μεγάλο φάσμα των επενδύσεων που έχει ανάγκη η οικονομία αλλά και η κοινωνία αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της ανεργίας διαπιστώθηκε στην Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς από τις ομιλίες της υφυπουργού Βιομηχανίας κ. Θεοδώρας Τζάκρη, της συντονίστριας του τομέα Παραγωγής και Εμπορίου της Νέας Δημοκρατίας Βουλευτού Α΄ Αθηνών κ. Όλγας Κεφαλογιάννη και των εισηγητών, προς την Συνέλευση, προέδρου του ΣΒΑΠ κ. Δημήτρη Μαθιού και Προέδρου του ΕΒΕΠ κ. Βασιλείου Κορκίδη.
«Απαιτείται, πάνω απ όλα και από εδώ και πέρα να κυριαρχήσει η αντίληψη, σε όλους μας, ότι  ο πλούτος της χώρας πρέπει να προέρχεται μόνο από την παραγωγή μας και την παραγωγικότητα μας» τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ κ. Δημήτρης Μαθιός.
«Αισθανόμαστε και εμείς την ίδια αγωνία με εσάς διότι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η επιχειρηματικότητα για την ευημερία του τόπου. Βρίσκομαι εδώ σ’ αυτή τη θέση για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα» απάντησε στον κ. Μαθιό μιλώντας η υφυπουργός Βιομηχανίας κ. Θ. Τζάκρη.
«Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να ξαναμπεί στο δρόμο της ανάπτυξης. Και σε αυτή τη συλλογική μας προσπάθεια σας χρειαζόμαστε πολύτιμους συνομιλητές τόσο στις διεκδικήσεις μας, όσο και στις προτάσεις μας. Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι θα έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία, για να επιτελέσουμε τον κρίσιμο ρόλο μιας παραγωγικής και σοβαρής αντιπολίτευσης.» τόνισε μιλώντας στο ίδιο πνεύμα η Συντονίστρια Παραγωγής και Εμπορίου της ΝΔ κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.
«Με την πεποίθηση πως, το κράτος πρέπει να καταρτίσει μία νέα στρατηγική στήριξης της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής, εκπέμπουμε μήνυμα κινδύνου! Για να μην "ξεχειλίσει" το ποτήρι της υπομονής για τους λίγους εκείνους «μεγάλους» του ελληνικού «επιχειρείν», που συνεχίζουν για διάφορους λόγους,  παράδοσης και ιστορικής συνέχειας, να διατηρούν, εντός της Ελλάδος την έδρα τους» επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλειος Κορκίδης.

«Ζητάμε κάθε μορφή συνεργασίας σας για μεγαλύτερη εξωστρέφεια της Ελλάδας και των παραγωγικών της δυνάμεων προς όλο τον κόσμο» τόνισε σε παρέμβασή του ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Μάρδας.


         Βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Δημήτρη Μαθιού 

Η βιομηχανία πιστεύει ότι τα αντικίνητρα, η γραφειοκρατία και η διαφθορά, κατά 60-70%, μαζί με την  αντιαναπτυξιακή φορολογική πολιτική, κατά 30-40%, συνθέτουν τους λόγους της επενδυτικής στασιμότητας. Της  επί δεκαετίες αποεπένδυση. Της έλλειψη ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος. Και της επιχειρηματική μετανάστευσης ως συνέπεια όλων αυτών. 

Τι μας φταίει και γιατί δεν θα έπρεπε.
•    Πώς να κάνεις επένδυση όταν από το 1984 ανακόπτεται και ο εκσυγχρονισμός των επιχειρήσεων με ένα Προεδρικό Διάταγμα και τα αρμόδια υπουργεία ανακαλύπτουν το λάθος τους το 1995, μετά από αγώνες του ΣΒΑΠ για μια δεκαετία .
•    Από 1995 μέχρι το 2005  δεν γίνεται τίποτε. Και από το 2005 μέχρι το 2015 αγωνιζόμαστε ως ΣΒΑΠ προκειμένου να διαμορφωθεί ένα εφαρμόσιμο  πλέγμα διαδικασιών. Θετικό για τις επιχειρήσεις. Άρα το  θέμα  των αδειοδοτήσεων είναι ακόμη ανοικτό και σε εκκρεμότητα!!!
•    Ποιο επενδυτικό περιβάλλον να επικαλεστείς όταν οι άδειες που βγάζουν, υποτίθεται συνεργαζόμενα τα υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος χρειάζονται μέχρι και 2 χρόνια.
•    Πώς να επενδύσεις όταν λόγω απουσίας πλήρους χωροταξικού αλλά και πολεοδομικού σχεδιασμού, σε όλη την χώρα, και κανείς δεν μπορείς να σου πει που θα στήσεις το εργοστάσιο αλλά σου μιλούν μόνο για τις απαγορεύσεις που ισχύουν.
•    Που να στήσεις το εργοστάσιο όταν στην Αττική έχουμε τον χώρο του Ελαιώνα, το Αιγάλεω αλλά και κάθε άλλη περιοχή απροσδιόριστης χρήσης  σε εκκρεμότητα και υπό διωγμό.
•    Πώς να εμπιστευθείς την Πολιτεία και να επιλέξεις τα Επιχειρηματικά Πάρκα όταν  είναι άγνωστοι οι κανόνες λειτουργίας, απροσδιόριστες οι συνθήκες επέκτασης και σε εκκρεμότητα νομοθετήματα που συνδέονται και με την αδειοδότηση στα Πάρκα αυτά.
•    Ποια αξία να προσδώσεις στις νόμιμες άδειες  εγκατάστασης και λειτουργίας των εργοστασίων που εκδίδουν οι κεντρικές υπηρεσίες αλλά και η Περιφέρεια όταν μπορούν να ανατραπούν με τις οποιεσδήποτε κινητοποιήσεις Δήμων η Οργανώσεων Πολιτών;
•    Πώς να ερμηνεύσεις ως συνεργασία την πολύμορφη παρουσία του κράτους στην επενδυτική δραστηριότητα με αστυνόμευση, πρόστιμα και ανακλήσεις αδειών ακόμη και εκεί που η νομοθεσία αδειοδοτήσεων, ή λειτουργίας εγκαταστάσεων όπως στα Επιχειρηματικά Πάρκα είναι ελλιπής;
•    Για ποιο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα  να μιλήσεις σε ξένους ομίλους συνεργάτες σου όταν με την έλλειψη ρευστότητας στην ελληνική αγορά, τη δυσκολία πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα για χρηματοδότηση, τις συνεχείς αλλαγές και την έλλειψη σταθερότητας στο φορολογικό καθεστώς.
•    Τι επενδυτικό κόστος να υπολογίσεις με τα υψηλά και συνεχώς μεταβαλλόμενα τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου.
•    Πώς να δικαιολογήσεις την χρόνια αδυναμία πάταξης της γραφειοκρατίας, του παραεμπορίου, της παραοικονομίας, της διαφθοράς .
•    Τι να απαντήσεις  σε συνεργάτες σου ομίλους του εξωτερικού και για την πολύπλοκη διαδικασία ένταξης μέχρι και μικρομεσαίων επιχειρήσεων  στα κοινοτικά προγράμματα.
•    Πώς να κρύψεις το φαινόμενο του χαμένου χρόνου και του κόστους στις συναλλαγές, μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου.
•    Τι να πεις για τον κατακερματισμό των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης και το πλήθος των συναρμοδιοτήτων, ή τις δυσνόητες νομοθετικές και λοιπές κανονιστικές ρυθμίσεις τις  καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς του Δημοσίου.
•    Και ποια απάντηση να δώσεις ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έλλειψη ηλεκτρονικής μηχανογράφησης όλων των δημόσιων και δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και η απουσία διασύνδεσης μεταξύ τους.
•    Ακόμη πώς να εξηγήσεις σε ξένους συνεργάτες, προμηθευτές  ότι η έλλειψη ρευστότητάς προκαλείται από το κράτος που δεν επιστρέφει  στις επιχειρήσεις οφειλόμενο ΦΠΑ και δεν έχει εξοφλήσει  προμήθειες κοντά στα 7 δισεκ. ευρώ στην προσπάθειά του να εμφανίσει  πλεονάσματα.
Πριν προχωρήσω στο «δια ταύτα» της ανάπτυξης οφείλω να μεταφέρω την ικανοποίησή μας προς την υφυπουργό Βιομηχανίας κ. Θεοδώρα Τζάκρη η οποία έχει ήδη αναγνωρίσει την ύπαρξη των προβλημάτων αυτών ενώ η συνεργασία και ο διάλογος μαζί της είναι περισσότερο από εποικοδομητικός. 
Απόδειξη ότι με  δική της πρωτοβουλία της και με την συνεργασία όλων των Οργανώσεων της βιομηχανίας  έχει διαμορφωθεί μια «χάρτα» θα έλεγα για την παραπέρα βιομηχανική ανάπτυξη μέσα από ένα αποτελεσματικότατο «φόρουμ» διαβουλεύσεων.
Με δεδομένη δε την ανταπόκριση της κυβέρνηση στο αίτημα της βιομηχανίας για ανασύσταση, μετά από 30 χρόνια κατάργησης, της λειτουργίας υπουργείου Βιομηχανίας και την τοποθέτηση μιας αποφασισμένης υπουργού  θέλω να ελπίζω ότι η «χάρτα» που σχηματίσαμε θα αποτελέσουν  τις πράξεις και τα πεπραγμένα της υπουργίας της κ. Τζάκρη. 

Από πού πρέπει να ξεκινήσουμε
Προκειμένου να διαμορφώσουμε άμεσα επιχειρηματικό κλίμα λύση είναι  να προχωρήσουν και οι ιδιωτικοποιήσεις. Με τα 50 δισεκ. ευρώ τζίρο που προϋπολογίζονται θα οδηγηθούμε σε μια αρχική αλλά σημαντική φάση δράσης και ανάπτυξης ίσως και με κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις απασχόλησης.
Να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι υπάρχοντες πόροι του ΕΣΠΑ και του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης.
Να κινητοποιηθούν νέοι πόροι για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από το πακέτο Γιούνκερ, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, ακόμα και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εργασίας και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Οι θεσμοί ασφαλώς  μπορούν  και πρέπει να συναινέσουν στο να δοθούν χρήματα στην Ελλάδα, αν βεβαιωθούν πως θα αξιοποιηθούν μόνο για παραγωγικές επενδύσεις.
Αλλά , κατά την γνώμη μου, πρέπει πάνω απ όλα να κυριαρχήσει από εδώ και πέρα η πεποίθηση, σε όλους μας,  ότι  ο πλούτος της χώρας να προέρχεται μόνο από την παραγωγή μας και την παραγωγικότητα μας. 



Βασικά σημεία ομιλίας της κ. Θ. Τζάκρη
Πριν λίγες εβδομάδες το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής της Ελληνικής Κυβέρνησης ενέκρινε την εισήγηση μου ως Υφυπουργού αρμόδιας για τη Βιομηχανία, για τη δέσμη δράσεων με στόχο την ενίσχυση της Βιομηχανίας, στο πλαίσιο του ευρύτερου Αναπτυξιακού Σχεδίου για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, έτσι όπως αυτή αποτυπώθηκε στις εργασίες του συντονιστικού οργάνου «Φόρουμ Βιομηχανίας».
Στην κατεύθυνση αυτή αποφασίστηκε η συγκρότηση διακυβερνητικής Επιτροπής για την εξειδίκευση των προτάσεων και την προετοιμασία νομοθετικών πρωτοβουλιών που θα αφορούν:
•    Τους δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας
•    Τη βιομηχανία και την καινοτομία
•    Τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
•    Την εξοικονόμηση ενέργειας
•    Τα χρηματοδοτικά εργαλεία
•    Το επιχειρηματικό περιβάλλον
Με τη συνεργασία των φορέων των επιχειρήσεων, η Κυβέρνηση, όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και φορείς, θα προχωρήσουμε σε αυτά που δεν έχουν γίνει επί δεκαετίες στη χώρα.
Με μελέτη, με σχέδιο και με αποφασιστικότητα, η Ελλάδα αποκτά επιτέλους συγκροτημένη και συγκεκριμένη βιομηχανική πολιτική, ως κορμό ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για την ελληνική οικονομία.
Ειδικά για την Αττική και τη λειτουργία του μεταποιητικού τομέα σε αυτή, το Φόρουμ Βιομηχανίας έκανε ορισμένες ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Για παράδειγμα, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση και ενόψει της επικείμενης τροποποίησης του Π.Δ. για την κατηγοριοποίηση των χρήσεων γης, προτάθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας να επιτρέπονται μέσα στον αστικό ιστό (στην περιοχή Γενικής Κατοικίας), πέραν των επαγγελματικών εργαστηρίων, και δραστηριότητες χαμηλής όχλησης μεγαλύτερου μεγέθους. Τα μέγιστο επιτρεπόμενο μέγεθός τους θα μπορούσε να οριστεί μετά από σχετική διαβούλευση.
Επιπλέον, προτάθηκε, πέραν της άδειας εγκατάστασης – που ήδη ούτως ή άλλως δεν χρειάζεται – να καταργηθεί εντός όλων των κατηγοριών των Οργανωμένων Υποδοχέων Δραστηριοτήτων και η άδεια λειτουργίας για τις εγκατεστημένες εντός αυτών επιχειρήσεις.
Κεντρική πολιτική μας είναι  επιλογή η ενίσχυση των Οργανωμένων Υποδοχέων γενικότερα, σε όλη τη χώρα.
Ανακοινώσαμε, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, την ίδρυση ενός νέου οργανωμένου υποδοχέα στη Βόρεια Ελλάδα και μάλιστα εξειδικευμένου, το Αγροτικό Επιχειρηματικό Πάρκο στην Πέλλα και ήδη εξετάζουμε τους φακέλους για την αδειοδότησή του μέσα στο έτος.
Και αυτό ήταν μόνο το πρώτο βήμα.
Σύντομα προχωράμε στην ανακοίνωση ενός νέου προγράμματος του ΕΣΠΑ ειδικά για τη δημιουργία και την ενίσχυση Βιομηχανικών Περιοχών, Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Πάρκων.
Το πρόγραμμα αυτό αφορά τη δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων για επιχειρηματικές δραστηριότητες μεταποίησης. Δηλαδή για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια το κράτος επενδύει χρήματα, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για τη δημιουργία Βιομηχανικών Περιοχών και Επιχειρηματικών Πάρκων.
Το Πρόγραμμα με τίτλο «Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων Τοπικής Εμβέλειας για την Μεταποίηση και Εφοδιαστική Αλυσίδα» επιχειρεί να προσανατολίσει και κινητοποιήσει τους επιχειρηματικούς φορείς προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και λειτουργίας οργανωμένων  Επιχειρηματικών Πάρκων διαφόρων κατηγοριών  με βάση τις διατάξεις και ορισμούς του Ν.3982/2011.
Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία σύγχρονων επιχειρηματικών-βιομηχανικών υποδομών και υποδομών logistics στις περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στις τοπικές οικονομίες. Παράλληλα αποσκοπούν στη προστασία του περιβάλλοντος και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων πέριξ ή πλησίον των περιοχών αυτών.
Οι επιλέξιμες  ενέργειες και δαπάνες του προγράμματος είναι όλες εκείνες που χρειάζονται για το σχεδιασμό, την προετοιμασία, την υλοποίηση, την οργάνωση και την λειτουργία τέτοιων οργανωμένων υποδοχέων μεταποιητικής δραστηριότητας, με συνολικό προϋπολογισμό για αυτήν την πρώτη ειδική πρόσκληση περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ.
Δύο ακόμη προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για τις επιχειρήσεις του μεταποιητικού τομέα.
Πρόκειται για το πρόγραμμα «ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ» και για το πρόγραμμα «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ».
Το Πρόγραμμα «Σύγχρονη Μεταποίηση» αφορά στη χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων και αποσκοπεί στον μετασχηματισμό της μεταποιητικής παραγωγικής βάσης της Ελληνικής Οικονομίας προς νέες ή διαφοροποιημένες γραμμές παραγωγής,  προϊόντα και μεταποιητικές υπηρεσίες  με εξωστρεφή προσανατολισμό. Ως προς το περιεχόμενο του θα περιλαμβάνει τρεις (3) διακριτές  επιλογές για τις επιχειρήσεις που θα καταθέσουν σχετικές αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα:
•    Μεταποιητική διαφοροποίηση και παραγωγικός μετασχηματισμός
•    Ψηφιακή Βιομηχανία
•    Ενεργειακή αποτελεσματικότητα για ΜμΕ. 
Τα επιχειρηματικά σχέδια θα έχουν διάρκεια 36 μήνες και το πρόγραμμα θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ.
Το Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Βιομηχανίας» αφορά στην χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων νέων ή υφιστάμενων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για την επιχειρηματική αξιοποίηση υγρών, στερεών και αερίων αποβλήτων και απορριμμάτων τρίτων, με στόχο την παραγωγή και διάθεση πρώτων υλών και ενδιάμεσων ή τελικών προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η δράση πρακτικά αφορά στην δημιουργία περιβαλλοντικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αναμένεται να συμβάλλουν ουσιαστικά στην κάλυψη σημαντικών εθνικών κενών της παραγωγικής αλυσίδας. Με την εφαρμογή της δράσης θα επιτευχθεί η δημιουργία προστιθέμενης αξίας και εθνικού πλούτου μέσω της επιχειρηματικής αξιοποίησης του τομέα «περιβάλλον».
Ο τομέας αυτός αποτελεί έναν από τους εννέα Εθνικούς Στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑΝΕΚ και παράλληλα συμβάλλει στην δημιουργία αλυσίδων αξίας και με άλλους τομείς προτεραιότητας, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο την ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική στήριξη του συνόλου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται και στους (9) Στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας.
Τα επιχειρηματικά σχέδια θα έχουν διάρκεια 36 μήνες και το πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα πρώτα αυτά τρία προγράμματα του ΕΣΠΑ ειδικά για τη βιομηχανία, μαζί με μερικά ακόμη που σχεδιάζουμε και ολοκληρώνουμε σύντομα αποτελούν ένα πρακτικό πλαίσιο ενίσχυσης της μεταποίησης.
Μαζί με το πακέτο Γιουνκέρ που ήδη ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα για τη χώρα μας με τις υπογραφές του πρώτου βιομηχανικού έργου χθες – της Creta Farm - και τις πρώτες χρηματοδοτήσεις επενδυτικών σχημάτων μικρο-δανεισμού και χρηματοδότησης καινοτόμων επιχειρήσεων, αλλά και με το νέο επενδυτικό νόμο που σύντομα ολοκληρώνεται η διαβούλευση, δημιουργείται τους επόμενους μήνες ένα νέο σκηνικό στη χρηματοδότηση παραγωγικών σχεδίων στην Ελλάδα.
Το λέγαμε και το κάναμε.
Επιπλέον θα ολοκληρώσουμε εντός χρονοδιαγράμματος και το άλλο μεγάλο έργο, αυτό την απλοποίησης της αδειοδότησης των επιχειρήσεων.
Γνωρίζετε ότι προωθούμε παράλληλα πολλές οριζόντιες πολιτικές για να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον στη χώρα. Πολιτικές που αφορούν το σύνολο της μεταποιητικής δραστηριότητας.
Στο Υπουργείο Βιομηχανίας προχωρούμε στη ριζική απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης, σε συμβατότητα με αντίστοιχα ευρωπαϊκά αδειοδοτικά πλαίσια.
Χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με ουσιαστική δουλειά, μακριά από την επιφανειακή προσέγγιση παλαιότερων ετών.
Μέχρι το 2018 θα έχει απλοποιηθεί η αδειοδότηση για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.
Το 2018 δεν είναι μακροπρόθεσμος αλλά ρεαλιστικός σχεδιασμός.
Μέχρι τότε που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα γίνονται βήμα – βήμα, σταδιακά, οι αναγκαίες απλοποιήσεις ανά κλάδο.
Ξεκινήσαμε με τους τρεις πρώτους κλάδους: τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τον κλάδο της μεταποίησης τροφίμων και ποτών.
Για αυτούς τους τρεις πρώτους τομείς η απλοποίηση θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2016, δηλαδή μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
Ο επόμενος «δύσκολος» στο θέμα της αδειοδότησης κλάδος που έχει επιλεχθεί είναι οι εξορυκτικές και μεταλλευτικές δραστηριότητες.
Η απλοποίηση σε αυτόν τον κλάδο θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος.
Στο ενδιάμεσο, μέσα στο 2016, θα οριστικοποιήσουμε το χρονοδιάγραμμα για την απλοποίηση όλων των κλάδων, ώστε το 2018 να ολοκληρωθεί το έργο.
Η μάχη μας είναι ένας καθημερινός αγώνας με τη γραφειοκρατία που έχτισε επί δεκαετίες η αδιαφάνεια και η αμέλεια του πολιτικού συστήματος.
Και αυτό αποτυπώνεται τόσο στο αδειοδοτικό πλαίσιο που αλλάζουμε όσο και πρόβλημα της έλλειψης επαρκών Οργανωμένων Υποδοχέων βιομηχανικών δραστηριοτήτων το οποίο προσπαθούμε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια να προωθήσουμε τη λύση του, όπως σας ανέφερα.
Όπως επίσης αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για το άλυτο επί δεκαετίες πρόβλημα των Άτυπων Βιομηχανικών Συγκεντρώσεων, για το οποίο ετοιμάζουμε συγκεκριμένες δράσεις και πολιτικές, με πρώτη την πρωτοβουλία μας για το Επιχειρηματικό Πάρκο Εξυγίανσης στα Οινόφυτα αλλά και συγκεκριμένα προγράμματα για όλη τη χώρα που σύντομα θα ανακοινώσουμε.


         Βασικά σημεία ομιλίας της κ. Όλγας Κεφαλογιάννη
Ο λαϊκισμός όπως ξέρετε, αποτελεί μια από τις μεγάλες πληγές της μεταπολίτευσης.
Σε αυτόν όπως και στην ικανοποίηση ισχυρών συντεχνιών και πελατειακών δικτύων, οφείλονται πολλά από τα δεινά που ζούμε σήμερα.
Το δεύτερο πεδίο είναι η παραγωγή ενός σύγχρονου πολιτικού λόγου με συγκεκριμένες θέσεις.
Η προετοιμασία μας δηλαδή, ο βαθμός ετοιμότητας μας, να δώσουμε όταν κληθούμε, λύση στα προβλήματα της πατρίδας.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η κεντροδεξιά παράταξη είναι ο χώρος που στηρίζει την επιχειρηματικότητα, τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται όσο ποτέ η χώρα, που στέκεται δίπλα στον εργαζόμενο του ιδιωτικού τομέα, που δεν δαιμονοποιεί το κεφάλαιο και την επιχειρηματικότητα.
Πιστεύουμε στις διαρθρωτικές αλλαγές και στην απελευθέρωση της αγοράς.
 Όπως εξίσου πιστεύουμε και στοχεύουμε στην ανάπτυξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι χωρίς τη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μοντέλου η χώρα δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά.
Για εμάς αυτό αποτελεί εθνική αναγκαιότητα.
Χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό σχέδιο που θα προωθεί την υγιή επιχειρηματικότητα και θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της χώρας.
Μιλάμε για ανάπτυξη με προτεραιότητες, με σχέδιο, με στόχους.
Μιλάμε για μακροχρόνια και δίκαιη ανάπτυξη που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την κοινωνική συνοχή και τις ανισότητες που όπως είναι γνωστό αποτελούν τροχοπέδη για την οικονομική ανάπτυξη κάθε χώρας.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η ελληνική οικονομία χρειάζεται 100 δις επενδύσεις για να βρεθούμε και πάλι εκεί που ήμασταν.
Αυτή είναι η μεγάλη μας πρόκληση.
Και για να πετύχουμε θα πρέπει να σκεφτούμε με νέους όρους.
Να μην ακολουθήσουμε την πεπατημένη.
Να επενδύσουμε, ως κράτος, στη νέα τεχνολογία, στην ενέργεια, στον πρωτογενή τομέα, στην εκπαίδευση, στην καινοτομία, στο πολύτιμο ανεκμετάλλευτο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η χώρα μας.
Στους χιλιάδες νέους επιστήμονες που έχουν φύγει από την πατρίδα και βρίσκονται στο εξωτερικό.
Αυτούς τους ανθρώπους, αυτό το τεράστιο εθνικό κεφάλαιο, θέλουμε να το φέρουμε πίσω.
Γιατί θέλουμε μια Ελλάδα που υπερασπίζεται κοινά συμφέροντα και αξίες.
Θέλουμε μια Ελλάδα με ένα αξιόπιστο και σταθερό φορολογικό σύστημα που δίνει έμφαση στην ενθάρρυνση εγχωρίων και ξένων επενδύσεων που δημιουργούν θέσεις εργασίας και αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ανεργίας.
Με αποτελεσματική χρηματοδότηση επενδύσεων και αποκατάσταση της ρευστότητας.
Με πολιτικές ενίσχυσης της διεθνοποίησης και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.
Με εμπροσθοβαρείς πολιτικές για την υποστήριξη της βιομηχανίας.
Μια Ελλάδα με μια οικονομία προσανατολισμένη στην ελεύθερη αγορά, με μείωση της γραφειοκρατίας και του παρεμβατισμού.
Θέλουμε μια Ελλάδα που εμπνέει εμπιστοσύνη και όχι φόβο.
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να ξαναμπεί στο δρόμο της ανάπτυξης.
 Σε αυτή τη συλλογική μας προσπάθεια σας χρειαζόμαστε πολύτιμους συνομιλητές τόσο στις διεκδικήσεις μας, όσο και στις προτάσεις μας.
Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι θα έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία, για να επιτελέσουμε τον κρίσιμο ρόλο μιας παραγωγικής και σοβαρής αντιπολίτευσης.
Είναι βέβαιο ότι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.
Και τώρα και στο άμεσο μέλλον.
Είναι βέβαιο ότι οι προτάσεις σας είναι πολύ σημαντικές για την διαμόρφωση του νέου παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η Πατρίδα μας.

           Βασικά σημεία ομιλίας του κ. Βασίλη Κορκίδη
Η βιομηχανική παραγωγή ακολουθεί ουσιαστικά το γενικότερο κλίμα της οικονομίας: Μετά τη μικρή ανάκαμψη που έδειξε στο δεύτερο μισό του 2014 και στους πρώτους μήνες του 2015, ακολούθησε μια έντονα καθοδική πορεία, μέχρι και σήμερα. Οι τελευταίες ανακοινώσεις της στατιστικής υπηρεσίας για την ελληνική βιομηχανία δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για ψευδαισθήσεις: η βιομηχανική παραγωγή καταγράφει σημαντική υποχώρηση την ίδια στιγμή, που ο κύκλος εργασιών καταρρέει. Χαρακτηριστικά, αναφέρω ότι, ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2015-Φεβρουαρίου 2016, σε σύγκριση με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2014-Φεβρουαρίου 2015, παρουσίασε μείωση κατά 10,7%, έναντι μείωσης 2,6%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.
Πτωτικά κινήθηκε και το Μάρτιο του 2016 ο Γενικός Δείκτης, παρουσιάζοντας μείωση, κατά 4%, έναντι αύξησης 5,4% τον Μάρτιο του 2015.
Πρόκειται για τη στατιστική απεικόνιση των δομικών προβλημάτων, αλλά και του χρόνιου τέλματος στο οποίο έχει περιέλθει ο παραγωγικός ιστός της χώρας, που αγωνίζεται επί μακρό χρονικό διάστημα, για την επιβίωσή του κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπως η καταρράκωση της ζήτησης, η αδυναμία πρόσβασης σε κεφάλαια χρηματοδότησης, τα μη ανταγωνιστικά ενεργειακά κόστη και η τιμωρητική φορολόγηση.
Σε αυτό το «αντιεπενδυτικό» και «αντιβιομηχανικό» περιβάλλον, τα τελευταία χρόνια, η ελληνική βιομηχανία μέτρησε ηχηρά λουκέτα.

                       
Κλειστή συνεδρίαση και αρχαιρεσίες
Στην κλειστή συνεδρίαση των μελών του Συνδέσμου παρουσιαστήκαν τα πεπραγμένα του 2015 και έγινε ανταλλαγή απόψεων καθώς και προτάσεις για τον προγραμματισμό κινητοποιήσεώς το νέου Δ.Σ. όπως προέκυψε από τις αρχαιρεσίες όπου εξελέγη πρόεδρος για μια ακόμη τριετία ο κ. Δημήτρης Μαθιός.

* Με την παράκληση να δημοσιευθεί