Γενική Συνέλευση 2010


Το Κράτος να παρέμβει αποφασιστικά για να διαμορφωθεί επενδυτικό κλίμα στη χώρα.

Η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει. Είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί στη χώρα επενδυτικό κλίμα και θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η αρχή μπορεί να γίνει από σήμερα με το κυνήγι της διαφθοράς, την εξαφάνιση της γραφειοκρατίας και την «αποποινικοποίηση» του κέρδους.

Αυτό είναι το μήνυμα που έστειλε σε κάθε παραλήπτη και ιδιαίτερα στον κρατικό μηχανισμό η χθεσινή (Τετάρτη 5/5/2010) Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιά, τα μέλη της οποίας εξέλεξαν για μια ακόμη τριετία τον κ. Δημήτρη Μαθιό στη θέση του Προέδρου.

Χαρακτηριστικό της Γενικής Συνέλευσης ήταν ότι όλοι οι ομιλητές και κυρίως ο βασικός ομιλητής εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Ηλίας Πλασκοβίτης, συμφώνησαν ότι σήμερα η επιχειρηματική δράση, οι επενδύσεις και η ανταγωνιστικότητα της χώρας σκοντάφτουν:

  • Στην διαφθορά, το ανεπίτρεπτο γραφειοκρατικό σύστημα και την αναποτελεσματική αντίδραση του κρατικού μηχανισμού στις ευκαιρίες που δίνουν για την Ελλάδα ξένοι και έλληνες επενδυτές.
  • Στην έλλειψη σύγχρονων αντιλήψεων για την σημασία των επενδύσεων και το ρόλο των επενδυτών.
  • Στην προστασία του κέρδους των επιχειρήσεων, όταν το κέρδος αυτό οδηγείτε στο δρόμο των επενδύσεων.

Ο κ. Ηλίας Πλασκοβίτης:

Αποδεχόμενος την ορθότητα των επισημάνσεων όλων των ομιλητών ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Ηλίας Πλασκοβίτης, τόνισε μεταξύ άλλων στην εισήγησή του:

«Tο πρόβλημα της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας στην ελληνική οικονομία αποδίδεται κυρίως στην πολιτική και διοικητική οργάνωση της χώρας. Αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία της ουσιαστικής αδυναμίας προσέλκυσης ξένων άμεσων επενδύσεων και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.Η γραφειοκρατία, οι πολυδαίδαλες διοικητικές διαδικασίες, η διαφθορά και η αδράνεια του συστήματος συσσωρεύουν ένα τεράστιο κόστος στην λειτουργία της οικονομίας, στραγγαλίζουν την ανάπτυξη καινοτομικών πρωτοβουλιών και αποθαρρύνουν την ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει για επιχειρηματικά σχέδια και επενδύσεις που έχουν ματαιωθεί ή καθυστέρησαν σημαντικά λόγω αδικαιολόγητων κωλυμάτων κυρίως διοικητικού ή γραφειοκρατικού χαρακτήρα;Το κράτος έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει αποφασιστικά στη διαμόρφωση επενδυτικού κλίματος. Και αυτό γιατί μπορεί να δημιουργήσει αξία και προϋποθέσεις δημιουργίας μελλοντικού κέρδους ασκώντας απλά τη νομοθετική του ισχύ. Φυσικά, αυτό δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, αλλά ωστόσο αποτελεί μια πραγματική δυνατότητα. Για αυτό οι παρεμβάσεις πρέπει πρωτίστως να στοχεύουν σε διοικητικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες σταθερότητας που θα επιτρέψουν την ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών. Σε αυτό αποβλέπουν πολλά από τα διαθρωτικά μέτρα του προγράμματος που συμφωνήθηκε με Ε.Ε. και ΔΝΤ στα πλαίσια του μηχανισμού στήριξης. Αν αυτά υλοποιηθούν σωστά η επιχειρηματικότητα ακόμα και εν μέσω κρίσης μπορεί να βρει το δρόμο της, μπορεί να βρει λύσεις και διεξόδους και να κινηθεί εκεί όπου εμφανίζονται ευκαιρίες για ανάπτυξη και κερδοφορία.»

Σε άλλα σημεία της ομιλίας του ο κ .Πλασκοβίτης υπογράμμισε:

«Με έλλειμμα 13,6% και χρέος 113% του ΑΕΠ, τα δημοσιονομικά «όπλα» που σε αυτές τις συνθήκες κατά κανόνα χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν την οικονομία είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Ο εμπορικός κόσμος και οι επιχειρήσεις είχαν αρχίσει να νοιώθουν τα πρώτα σημάδια του περιορισμού της ρευστότητας. Χαρακτηριστική είναι η κατά το 2008 και 2009 ραγδαία κλιμάκωση του ύψους των νέων ακάλυπτων επιταγών, όπως καταγράφεται από τα επίσημα στοιχεία του Τειρεσία. Από 108 εκ. Ευρώ κατά μέσο όρο το μήνα για το 2008, το αντίστοιχο ποσό για το 2009 υπερδιπλασιάστηκε στα 265 εκατ. Ευρώ. Αυτό είναι ενδεικτικό των συνθηκών πιστωτικής ασφυξίας που αντιμετωπίζουν κυρίως οι ΜΜΕ επιχειρήσεις. Η χαμηλή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αντανακλάται στο υψηλό έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, το οποίο αυξήθηκε ραγδαία – έως και τριπλασιάστηκε – από το 2004 και μετά, φθάνοντας στο τέλος του 2008 σχεδόν στο 14% του ΑΕΠ. Ταυτόχρονα σταθερά αρνητικές επιδόσεις καταγράφονται και στο Εμπορικό Ισοζύγιο. Ενδεικτικό των τάσεων που επικρατούν είναι η συνεχής διεύρυνση του «μεταπρατικού» τομέα αλλά και του τομέα υπηρεσιών της οικονομίας. Τομείς όπως το λιανικό εμπόριο, οι μεταφορές και οι επικοινωνίες διευρύνουν σταδιακά το μερίδιο τους στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία της οικονομίας. Η μεταποίηση παραμένει διαχρονικά σε χαμηλά επίπεδα (10% με 11%). Η πρωτογενής παραγωγή συμμετέχει με εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά. Εισάγουμε πολύ περισσότερα από όσα παράγουμε ή εξάγουμε. Τα Ελληνικά προϊόντα έχουν καταστεί λιγότερο ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές, ενώ έχουμε οδηγηθεί και σε αντικατάσταση των Ελληνικών προϊόντων από εισαγόμενα. Αυτό έρχεται να υπογραμμίσει το ουσιαστικότερο και πιθανόν το πλέον δισεπίλυτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα. Το παραγωγικό πρότυπο της χώρας έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο.»

Ο κ. Δημήτρης Μαθιός:

« Η Κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να δει κατάματα την πραγματικότητα. Το νοικοκύρεμα της οικονομίας είναι μονόδρομος και δεν επιτρέπει επιστροφή. Αλλά παράλληλος δρόμος πρέπει να είναι αυτός της ανάπτυξης. Με θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Με σεβασμό στις επενδύσεις και τους επενδυτές. Με αλλαγή της νοοτροπίας για το κέρδος. Δεν είναι δυνατόν να τιμωρούνται οι επιχειρήσεις που κερδίζουν με έκτακτες εισφορές για να καλυφθούν οι ανάγκες ενός σπάταλου κράτους. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί επενδυτικό περιβάλλον με φορολογικού συντελεστές 45% όταν στη γειτονική Βουλγαρία οι ίδιοι συντελεστές είναι 10%. Με τον τρόπο αυτό απαγορεύουμε τις επενδύσεις, οδηγούμε τις επιχειρήσεις εκτός Ελλάδος, οδηγούμε τους εργαζόμενους εκτός θέσεων εργασίας».

Υπογραμμίζοντας με ιδιαίτερη έμφαση τα παραπάνω ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Δημήτρης Μαθιός υποστήριξε ακόμη, Ο τόπος βαδίζει χωρίς κατεύθυνση και χωρίς όραμα. Ως πότε όμως.

«Είναι υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας στο σύνολό της να βρει κατεύθυνση. Και δική μας υποχρέωση να την βοηθήσουμε. Να σταθούμε δίπλα στους σχεδιασμούς. Κοντά στους στόχους. Μπορούμε να ξεκινήσουμε από σήμερα. Αρκεί να δούμε κατάματα την αλήθεια . Ότι η χώρα δεν είναι ανταγωνιστική όταν ζητάει τα μισά σχεδόν κέρδη για φόρους. Η χώρα δεν είναι ανεπτυγμένη όταν η διαφθορά αποτελεί ακόμη μεγάλη πληγή. Η χώρα δεν μπορεί να φέρει επενδύσεις όταν η κοινωνία καθοδηγείται να είναι εχθρική στους επενδυτές. Όταν η κρατική μηχανή με κάποιο τρόπο αστυνομεύει μόνο αλλά και εκδικείται τον επενδυτή. Όταν κανείς δεν μπορεί να σου πει που μπορείς να κάνεις την επένδυσή σου. Όταν κανείς δεν εγγυάται για την σταθερότητα της όποιας αναπτυξιακής πολιτικής ισχύει. Δεν εγγυάται την σταθερότητα των κινήτρων και της φορολογίας. Δεν εγγυάται ακόμη την διατήρηση της επένδυσης στον τόπο που χτίστηκε. Ας ξεκινήσουμε να διορθώσουμε αυτά. Ας αλλάξουμε το κλίμα. Ας εκσυγχρονίσουμε την κρατική μηχανή. Ας σταθεροποιήσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον. Και στην συνέχεια μιλάμε για όραμα και παραπέρα ανάπτυξη. Αλλά ας ξεκινήσουμε από κάπου μιας και οι εγγυητές του δανεισμού μας αντιλαμβανόμενοι την σημασία του ιδιωτικού τομέα τον άφησαν χωρίς παρεμβάσεις για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ανταγωνισμού. Δεν μιλάω τυχαία για την ανάγκη να ξεκινήσουμε εδώ και τώρα. Τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας πρέπει να μας ανησυχήσουν. Σας υπενθυμίζω ότι από την μείωση του γενικού δείκτη παραγωγής 9,2%, τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, το κομμάτι της βιομηχανίας πλησίασε το 5%. Προσέξτε το αυτό, όπως πρέπει να προσέξουμε όλοι, ότι μέχρι το τέλος του 2011, θα χαθούν ακόμη 250.000 θέσεις εργασίας. Δεν ένα είναι απλό νούμερο αυτό που έχει μόνο στατιστική αξία. Είναι ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, γιατί η ανεργία είναι ο δείκτης της προκοπής ή της έλλειψης προκοπής από μία χώρα. Πως προκαλείται η ανεργία στον τομέα της βιομηχανίας και των μικρομεσαίων; Απλούστατα από την μεγάλη συρρίκνωση. Και όπως δείχνουν τα πράγματα το μεγάλο λειτουργικό κόστος που προκαλούν οι ελλείψεις σε αναπτυξιακή λογική και αναπτυξιακά μέτρα, θα συνεχίσει να επιβαρύνει την ελληνική μεταποίηση. ΄Ετσι η συρρίκνωση της μεταποίησης στην Ελλάδα, δεν είναι επιλογή. Είναι άμυνα. Και μαζί με την μετανάστευση σε χώρες χαμηλού κόστους, όπως στα γειτονικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, το φάσμα της ανεργίας στην Ελλάδα, θα συνεχίσει να πλανάται πάνω από την οικονομία και την κοινωνία».

Σε άλλα σημεία της ομιλίας του ο κ. Μαθιός τόνισε μεταξύ άλλων:

«Κοντά σε αυτή την εικόνα θα πρέπει ασφαλώς να προσθέσουμε και το κλίμα. Ένα κλίμα επιχειρηματικά αρνητικό. Ένα κλίμα που έχει δημιουργήσει η αστάθεια του αναπτυξιακού, του φορολογικού και του εργασιακού νομοθετικού πνεύματος. Ποιος μπορεί να σκεφθεί επενδυτικά και αναπτυξιακά, σε μια χώρα όπου ο φορολογικός συντελεστής φθάνει το 45%, όταν βλέπει τον ίδιο συντελεστή σε γειτονικές χώρες να μην περνάει το 10%. Ποιος μπορεί να σκεφθεί επενδυτικά και να δραστηριοποιηθεί, όταν είναι άγνωστη ακόμη και χρονική διάρκεια ισχύος των νόμων μέσα από τους οποίους καλούνται οι επιχειρηματίες να επενδύσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι, μόνο το φορολογικό νομοσχέδιο έχει μεταβληθεί πέντε φορές τα τελευταία τρία χρόνια. Σε όλα αυτά ας προσθέσουμε και τις κάτω από το τραπέζι συναλλαγές που δυστυχώς εξακολουθούν να γίνονται, γιατί η διαφθορά ακόμη καλά κρατάει στον τόπο μας ….. Οι τακτοποιήσεις εκκρεμών υποθέσεων οι κώδικες βιβλίων και οι φορολογικές διαπραγματεύσεις , είναι μεγάλο πεδίο διαφθοράς και σε αυτό πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι μας. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι δύσκολο να σταθεροποιήσουμε το νομοθετικό περιβάλλον και να καθορίσουμε σωστές κανόνες του παιχνιδιού. Για παράδειγμα αναφέρομαι στην περίπτωση της βιομηχανίας της Αττικής, όπου συνεχίζεται Έτσι λοιπόν μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης ακόμη και του εκσυγχρονισμού των βιομηχανιών Αττικής με το απαράδεκτο Π.Δ. 84 του 1984 που καταργήθηκε ως άχρηστο και ανεπιτυχές «λιβανίζουμε» από το 2005 τον διάδοχο νόμο, 3325/2005 για την αδειοδότηση των μεταποιητικών επιχειρήσεων. Στο σημείο αυτό θέλω να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος. Δεν αρκεί η τροποποίησή του, ούτε η λέξη μεταρρύθμιση ταιριάζει στην περίπτωση. Απαιτείται ανατροπή, πλήρης και ριζική ανατροπή. Οι διατάξεις αυτού του νόμου, ιδιαίτερα όμως αυτές που διέπουν την αδειοδότηση της Βιομηχανίας και της Βιοτεχνίας της Αττικής, έχουν καταστεί πραγματικός βραχνάς στις σχέσεις των αρμόδιων νομαρχιακών υπηρεσιών με τους φορείς της μεταποίησης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν απλοποιούμε την όλη πολιτική με μία μόνο κίνηση . Να εναρμονισθεί η αδειοδότηση στην Αττική με όσα ισχύουν για τις αδειοδοτήσεις σε όλη την Ελλάδα. Ας εναρμονίσουμε την νομοθεσία και να θέλουμε περιβαλλοντικά μέτρα, ας τα δούμε στη συνέχεια. Αυτό είναι ένα δείγμα της συμπεριφοράς της πολιτείας προς τους επενδυτές. Προς εκείνους που είναι έτοιμοι να βγάλουν τα κεφάλαιά τους εκτός της χώρας. Πως μπορούμε να συγκρατήσουμε και αυτή την έξοδο κεφαλαίων; Εγώ πιστεύω, με την αλλαγή της νοοτροπίας μας και την στάση μας απέναντι στους επενδυτές και σε όσους διακινούν τα κεφάλαια. Δεν είναι δυνατόν να θέλουμε επενδύσεις και να ποινικοποιούμε το κέρδος. Δεν είναι δυνατόν να διασύρουμε τους επενδυτές και τις ξένες εταιρίες που φέρνουν τα κεφάλαια τους στην Ελλάδα παρά την υψηλή φορολογία και την ασαφή αναπτυξιακή πολιτική. Ο επενδυτής θέλει θετικό επιχειρηματικό κλίμα, θέλει φιλικό περιβάλλον. Θέλει συναλλαγές με την κρατική μηχανή με γρήγορο και κυρίως έντιμο τρόπο. Αποζητά μια δίκαιη πολιτεία και δίκαιη κοινωνία. Δεν μπορεί να λειτουργήσει σε ένα περιβάλλον διαφθοράς. Δεν μπορεί να ξεκινάει προαπαιτούμενα, κεκτημένα και δεδομένα. Η αγορά πρέπει να γίνει ελαστική και ευέλικτη. Εάν δημιουργηθεί αυτό το περιβάλλον ο ιδιωτικός τομέας θα μπορέσει να ενισχύσει αποτελεσματικά και την οικονομία να βγει από την κρίση και την κοινωνία να βγει από το τέλμα της ανεργίας».

Ο Πρόεδρος της Κεντρικής ΄Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, κ. Γεώργιος Κασιμάτης.

« Οι επιχειρηματίες πρέπει να αναπνέουν μέσα σε ένα θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον και να μην ασφυκτιούν από την διαφθορά, την γραφειοκρατία, τον αρνητισμό και κυρίως την ποινικοποίηση του κέρδους με υψηλή φορολογία και έκτακτες εισφορές». Μέσα στα λόγια αυτά ο Πρόεδρος της ΚΕΕΕ και του ΕΒΕΠ Πειραιώς κ. Γιώργος Κασιμάτης, περιέλαβε μεταξύ άλλων τις δικές του επισημάνσεις στην χθεσινή Γενική Συνέλευση. Ο κ. Κασιμάτης περιέγραψε ακόμη, τους γραφειοκρατικούς δαιδάλους που ισχύουν στη λειτουργία των επιχειρήσεων της Αττικής, τους λόγους της συρρίκνωσης και της μετανάστευσης των επιχειρήσεων και τις αιτίες της χαμηλής ανταγωνιστικότητας του εθνικού προϊόντος. Αναφέρθηκε ακόμη στους κινδύνους που περικλείονται από την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά υπογραμμίζοντας τα φαινόμενα του τριπλασιασμού του όγκου των ακάλυπτων επιταγών και των ανεξόφλητων γραμματίων. Τέλος ο κ. Κασιμάτης υπογράμμισε την ανάγκη να δει η πολιτεία με διαφορετικό τρόπο τις υποχρεώσεις της απέναντι στην ανάπτυξη της οικονομίας».

View the embedded image gallery online at:
http://svap.gr/index.php/ekdhloseis/53-gs2010#sigFreeIdfce4294130


ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ - ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ

Η Γενική Συνέλευση του ΣΒΑΠ έγινε και αυτή τη φορά σε δύο συνεδριάσεις. Στη πρώτη, κλειστή συνεδρίαση, η Γενική Γραμματεύς του Συνδέσμου κα Μαίρη-Ανν Βελλή, παρουσίασε τα πεπραγμένα δράσεως του Συνδέσμου του 2009 και τους στόχους για το 2010. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία του Συνδέσμου και έγινε συζήτηση πάνω σε θέματα συνδικαλιστικής δραστηριότητας. Ακολούθησαν αρχαιρεσίες που ανέδειξαν τον κ. Δημήτρη Μαθιό ως Πρόεδρο του Συνδέσμου για την τριετία 2010-2013.

Στο τέλος του δεύτερου μέρους, ανοικτής, συνεδρίασης ο Πρόεδρος κ. Δ.Μαθιός, απένειμε τιμητικές διακρίσεις του ΣΒΑΠ στους κ.κ.

  • Στον Πρόεδρο της ΚΕΕΕ και ΕΒΕΠ κ. Γεώργιο Κασιμάτη για την πολυετή, πολύπλευρη συμπαράσταση στο έργο και τη δράση του ΣΒΑΠ.
  • Στον Αντιπρόεδρο του ΣΒΑΠ κ. Νικόλαο Καραγεωργίου για την πολυετή θητεία του στο Δ.Σ. του ΣΒΑΠ.
  • Στον Αντιπρόεδρο του ΣΒΑΠ κ. Στάμο Νικολογιάννη για την πολυετή θητεία του στο Δ.Σ. του Συνδέσμου.

Τέλος ο κ. Μαθιός ανακοίνωσε την ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του Συνδέσμου να ανακηρυχθεί Επίτιμος Πρόεδρος του ΣΒΑΠ, ο επί σειρά ετών πρώην Πρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης. Στη Γενική Συνέλευση παρευρέθηκαν οι κ.κ.:

  • Δημήτριος Λιντζέρης Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Β΄ Πειραιά.
  • Ηλίας Λιακόπουλος Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας.
  • Γιώργος Χριστοδουλάκης Ειδικός Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων του Υπουργείου Οικονομικών.
  • Ανδρέας Ανδρεόπουλος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
  • Γιώργος Μπενέτος Πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
  • Δημήτρης Αρμενάκης Πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορικού Συλλόγου Αττικής και ΄Ομορων Νομών και Αιγαίου.
  • Ευριπίδης Δοντάς Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδος.




ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ

ΑΤΤΙΚΗΣ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Σύνδεση Μελών

  • Γενική Συνέλευση 2013 +

    Γενική Συνέλευση 2013 Συσπείρωση της πολιτείας, της βιομηχανίας, και όλων των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας σε καθολική εκστρατεία για έξοδο Διαβάστε περισσότερα
  • Γενική Συνέλευση 2012 +

    Γενική Συνέλευση 2012 Ο Ευρωπαϊκός προσανατολισμός και η δράση των επιχειρήσεων στην κατεύθυνση αυτή, είναι το θέμα της Ετήσιας Τακτικής Διαβάστε περισσότερα
  • Γενική Συνέλευση 2011 +

    Γενική Συνέλευση 2011 Η αδράνεια της οικονομικής πολιτικής οδηγεί σε φυγή και όχι σε προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων «Η οικονομία Διαβάστε περισσότερα
  • Γενική Συνέλευση 2010 +

    Γενική Συνέλευση 2010 Το Κράτος να παρέμβει αποφασιστικά για να διαμορφωθεί επενδυτικό κλίμα στη χώρα. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να Διαβάστε περισσότερα
  • Ημερίδα για την Ενεργιακή Αναβάθμιση Κτιρίων +

    Ημερίδα για την Ενεργιακή Αναβάθμιση Κτιρίων Θέλω ευχαρίστως να σας πληροφορήσω για την ευρύτερη απήχηση που είχε η ημερίδα για Διαβάστε περισσότερα
  • Εξωστρέφεια και Ανταγωνιστικότητα +

    Παρουσίαση του Προγράμματος Εξωστρέφεια και Ανταγωνιστικότητα Κύριοι, Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι το πλαίσιο της συνεργασίας, που έχουν αναπτύξει οι Διαβάστε περισσότερα
  • Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων +

    Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων Κύριοι, Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς δημοσιοποίησε την εκδήλωση της ημερίδας του προγράμματος με θέμα «Εθνικό Διαβάστε περισσότερα
  • 1
  • 2
  • 3